تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

معلمان را جدی بگیریم


معلمان را جدی بگیریم
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

معلمان را جدی بگیریم


آموزش تقریبا دچار اختلال است و این برای هر شخص نسبتا آگاهی کاملا قابل درک است. البته این اختلال سیستماتیک نیست که بخواهیم تقصیر را گردن کسی بیندازیم بلکه زائیده ی زندگی امروزیست که علل زیادی دارد و قابل بررسی میباشد.
معلمان آموزش و پرورش جزو خالص ترین انسانها، فعالترین مردم و متحمل ترین افراد جامعه امروزی مان میباشند.
خالص بودنشان کاملا روشن و واضح است و آن اینکه با وجود مشکلات کلان اقتصادی و عدم تامین با حقوق ماهیانه ی شان هنوز هم پا پس نمی نهند و فرزندان عزیزمان را ترک نمیکنند و با تحمل سختترین مشکلات به خدمت رسانی شان ادامه میدهند.
فعال ترین بودنشان نیز اینکه اکثرا همگی دوشغله و یا سه شغله هستند و برای تامین مالی خانواده و ایجاد شرایط عادی و نسبی زندگی برای خود و خانواده شان شبانه روز در تکاپو و در حرکت هستند.
متحمل بودنشان نیز اینکه هم زخم زبانها و کم توجهی های اجتماعی را با حوصله به جان میخرند و هم با به جان خریدن درد و مشکل و تحمل انفرادی آن سعی میکنند عشق را به زندگی تزریق کنند و جامعه، خانواده و شاگردان را سرحال و پرانرژی نگه دارند.
در هر صورت مهمترین انسانی که با وضعیت موجود و کم و کاست های روزمره دست و پنجه نرم میکند ولی باز هم با عشق و امید به پیش میتازد همین معلم است دستشان را میبوسم و شعری قدیمی یادم افتاد که به عشق شان مینگارم:
در کلاس تو مرا جایی هست
که در آن نیمکت چوبی خشک
دری از عشق و محبت به دلم بگشادی.
وقتی یک معلم بیشتر اوقات خود را برای تامین معاش خود در تاکسی تلفنی یا چهارراه های شهر برای مسافرکشی و یا در مشاغل کاذب دیگر بگذراند چگونه میتوان از او انتظار بروز شدن داشت و علم روز از او خواست و یا مجبورش کرد که با متدهای امروزی و بدون کم و کاست تدریس نماید؟!!!
سالها پیش خوانده ایم معلمی که خوش بو وخوش تیپ و خوش لباس و خوش سخن باشد برای شاگردانش الگو میشود و امروزه کدام معلم براحتی میتواند برای خوش بو بودن ادکلن ... بخرد و یا برای خوش تیپ شدن ... مد روز را رعایت کند و برای سال قبل کت وشلوار قهوه ای و برای امسال کت و شلوار سرمه ای و برای سال آینده ... آنهم مثلا یکدست ناقابل پانصد هزار تومانی و یا برای خوش لباس شدن ... مارک را بخرد و با کدامین حوصله میتواند برای خوش سخن شدن وقت بگذارد؟!!!
بسیار قابل تامل و دقت است که همه اقشار مختلف جامعه برای درک معلم و برای احیای شخصیت والای او قدم های والایی بردارند و به درد دلهایش گوش فرا نهند و مرهمی باشند برای خستگی هایش.
بجاست گرامی بداریم حریم شخصیت معلمان عزیزمان را که همچنان برای ما عزیز و گرامی هستند و بوسه بر لب و ذهنشان میزنیم که هر چه داریم وخواهیم داشت از برکت حضور، تحمل و تلاش آنهاست.

akbar_rezaei49@yahoo.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد