تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

علیرضا منادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبر 23 صدا و سیمای




علیرضا منادی 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی

در گفتگو با خبر 23 صدا و سیمای

 مرکز آذربایجانشرقی:


هدف اصلی ما همطرازی حقوق معلمان با سایر کارکنان دولت است



دکتر علیرضا منادی سفیدان، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس، در مصاحبه با خبر ساعت 23 شبکه سهند تبریز (یکشنبه)، خبر های شیرینی در آستانه عید برای فرهنگیان عزیز مطرح نمود.

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی ؛ دکتر منادی در این مصاحبه اعلام کرد در بودجه سال 1394 مبالغ قابل توجهی بودجه برای کمک به آموزش عالی و آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرده است. وی گفت مبلغ 1700 میلیارد تومان از محل صرفه جویی شرکت های دولتی و 600 میلیارد تومان دیگر ردیف جداگانه برای کمک به معیشت فرهنگیان و بازپرداخت معوقات اختصاص یافته است. همچنین 420 میلیارد تومان از محل عوارض گاز برای کمک به گرمایش و سرمایش مدارس و 200 میلیارد تومان برای سرانه مدارس از همان محل اختصاص یافت.


دکتر منادی اشاره نمود «ما از اول در خصوص کمک به ارتقاء کیفیت معیشت و همچنین ارتقاء کیفیت علمی و پژوهشی فرهنگیان عزیز در سه مرحله اقدام نمودیم». که در وهله نخست پیگیری مجدانه پرداخت مطالبات معوقه فرهنگیان (که از قبل از سال 1392، 1400 میلیارد تومان مطالبه دارند) و همچنین، انجام مسئله بازنشتگی پیش از موعد در آموزش و پرورش و پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان بلافاصله بعد از بازنشستگی بود؛ و در ادامه تراز شدن حقوق فرهنگیان عزیز با حقوق دیگر کارکنان دولت بود. وی اشاره نمود در این تلاش چند ساله، ارائه طرح ارتقاء کیفی معیشت و ارتقاء کیفی علمی و پژوهشی فرهنگیان از طریق طرح رتبه بندی فرهنگیان در مجلس صورت گرفت که در آن زمان متأسفانه فقط با اختلاف یک رأی (49% آراء) رأی نیاورد ولی قرار شد که دوباره پیگیری نماییم که خوشبختانه دولت اعلام کرد که خود لایحه ای در این خصوص خواهد آورد. اینک پس از این پیگیری ها، نتایج ذیل به دست آمد.


انشالله آخر امسال در حقوق های سال 1394 علاوه بر 14% افزایش در حقوق فرهنگیان، یک رقم حدود 100 هزار تومانی نیز افزایش وجود خواهد داشت که مربوط به برابری و تراز بندی حقوق دریافتی فرهنگیان عزیز با دیگر کارمندان محترم دولت خواهد بود که البته این رقم برای آموزگاران قبل از این احتساب شده بود (بند 5 ماده 68 نظام پرداخت) [برای مثال دبیرانی که ضریب فوق العاده شغلی شان 800 هست به 1500 خواهد رسید، ضریب فوق العاده شغلی معلمان فوق دیپلم به 1000 خواهد رسید، مستخدمین خدماتی که ضریب فوق العاده شغلی 300 دارند به 700 خواهند رسید، ...]

در مورد رتبه بندی نیز موضوع روز یکشنبه در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح و تائید شد و به هیئت دولت آمد که نوبت رسیدگی نرسید و قرار شد چهارشنبه در کابینه مطرح و برای یکشنبه لایحه به مجلس ارسال گردد که مجلس بنا دارد در اسرع وقت نسبت به بررسی این لایحه اقدام و آن را اعمال نماید.


رتبه بندی پیشنهادی دولت در 4 گروه می باشد که اخذ رتبه گروه 1 (شامل حدود 70% فرهنگیان) مرتبط با فرهنگیانی می باشد که 5 سال سابقه و تعدادی دوره های آموزش ضمن خدمت را می طلبد که کسب این رتبه منجر به افزایش 450 تا 500 هزار تومانی حقوق این فرهنگیان می گردد. رتبه های بعدی نیز با توجه به کارهای علمی، تحقیقی و پژوهشی اعطاء خواهد شد که منجر به افزایش 3 برابری فوق العاده شغلی حقوق فرد خواهد شد (قابل توجه است که حقوق بالاتر از 3.5 میلیون تومان تا 4.5 میلیون تومان را در پی خواهد داشت) که البته این ها به دقت در مجلس بررسی و در راستای حفظ منافع فرهنگیان که دغدغه اصلی نمایندگان و به خصوص هیئت رئیسه و کمیسیون آموزش و تحقیقات و فراکسیون دانشگاهیان و فراکسیون فرهنگیان می باشد لحاظ خواهد شد.


وی با تأکید بر اینکه فرهنگیان محور اصلی توسعه جامعه پیشرفته ایران اسلامی هستند، تأکید رهبر معظم بر اهمیت کار و ارزش افزوده تلاش فرهنگیان را سرلوحه حمایت مجلس و دولت از این قشر فرهیخته دانست. در ادامه، دکتر منادی اضافه کرد مبلغ 180 میلیارد تومان برای دانشگاه هایی که کمتر از 20% افزایش بودجه در لایحه بودجه سال 1394 داشته اند را تخصیص داده ایم که در بین آن ها، دانشگاه های تبریز، شهید مدنی آذربایجان، علوم پزشکی، فرهنگیان، پیام نور و فنی و حرفه ای را در استان می تواند یاد کرد. وی همچنین از تخصیص 700 میلیارد تومان برای کمک به آموزش عالی شامل مؤسسات پژوهشی، جهاد دانشگاهی و دیگر مؤسسات تابعه خبر داد.


وی در خاتمه سال توأم با آرامش، عزت و تلاش پیروزمندانه را در سایه سار ایمان و دین مبین اسلام و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری آرزو نمود و ضمن تأکید بر تکریم ا


به نقل ازگروه فرهنگیان ایران در تلگرام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد