تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

بخشی ﺍﺯ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﻃﺮﺡ رتبه بندی



بخشی ﺍﺯ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﻃﺮﺡ رتبه بندی.


-1 ﺍﯾﻦ ﻃﺮﺡ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻧﺪﺍﺷﺘﻦ ﺯﯾﺮ ﺳﺎﺧﺖ ﻫﺎﯼ ﻻﺯﻡ ﻭ ﺷﻔﺎﻑ

ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﻃﺮﺡ ﺷﮑﺴﺖ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﺍﺭﺗﻘﺎﯼ ﺷﻐﻠﯽ ﺑﺎﻋﺚ

ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻧﺎﺭﺿﺎﯾﺘﯽ ﻭ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﺑﯿﻦ ﻣﻌﻠﻤﯿﻦ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ .

-2 ﺑﺨﺶ ﺍﻋﻈﻤﯽ ﺍﺯ ﻣﻌﻠﻤﯿﻦ ﺯﺣﻤﺖ ﮐﺶ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺍﺑﺘﺪﺍﯾﯽ ﮐﻪ

ﺩﺍﺭﺍﯼ ﻣﺪﺭﮎ ﻓﻮﻕ ﺩﯾﭙﻠﻢ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭﻫﯿﭻ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺁﺯﺍﺩﻩ ﺍﯼ ﺷﮑﯽ ﺩﺭ

ﻓﺸﺎﺭ ﮐﺎﺭﯼ ﺳﻨﮕﯿﻦ ﺑﻪ ﻭﯾﮋﻩ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﯾﮏ ﻣﻌﻠﻢ ﺍﻭﻝ ﺍﺑﺘﺪﺍﯾﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺑﺎ

ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻥ ﺷﺮﻁ 12 ﺳﺎﻝ ﺳﺎﺑﻘﻪ ﮐﺎﺭﯼ! ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻃﺮﺡ ﺟﺎ ﻣﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ.

-3 ﺍﺗﮑﺎﯼ ﺷﺪﯾﺪ ﻃﺮﺡ ﺑﻪ ﺩﻭﺭﻩ ﻫﺎﯼ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺿﻤﻦ ﺧﺪﻣﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ

ﺍﻗﺮﺍﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﺴﻮﻭﻟﯿﻦ ﻭ ﻣﻌﻠﻤﯿﻦ ﻫﯿﭻ ﺑﺎﺭ ﻋﻠﻤﯽ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﮐﻪ

ﺟﺎﯼ ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻦ ﺑﻪ ﺩﻻﯾﻞ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﺠﺎﻝ ﻧﯿﺴﺖ ﺟﺎﯼ ﺳﻮﺍﻝ ﺩﺍﺭﺩ.

-4 ﺗﻮﺟﻪ ﻃﺮﺡ ﺑﻪ ﺍﺭﺯﺷﯿﺎﺑﯽ ﺳﺎﻻﻧﻪ ﻣﻌﻠﻢ ﮐﻪ ﺑﻨﺪ ﻫﺎﯼ ﻓﺮﻡ

ﺍﺭﺯﺷﯿﺎﺑﯽ ﯾﺎ ﻫﯿﭻ ﺗﻄﺎﺑﻘﯽ ﺑﺎ ﻭﺍﻗﻌﯿﺖ ﮐﺎﺭ ﻣﻌﻠﻤﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﯾﺎ ﻫﻢ

ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﮐﺎﻣﻼ ﻓﺮﻣﺎﻟﯿﺘﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺳﻨﺠﺶ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ

ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﺪﺭﯾﺲ ﯾﮏ ﻣﻌﻠﻢ ﺍﺻﻮﻻ ﺑﺎ ﺳﺎﺯ ﻭﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﻓﻌﻠﯽ

ﺍﻣﮑﺎﻥ ﭘﺬﯾﺮ ﻧﯿﺴﺖ.

-5 ﺗﻮﺟﻪ ﻃﺮﺡ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﯼ ﺁﺯﻣﻮﻥ ﺗﺨﺼﺼﯽ ،ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺗﻮﺍﻧﺎﯾﯽ

ﻫﺎﯼ ﺷﻐﻠﯽ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺭﻭﺵ ﺗﺪﺭﯾﺲ ﻭ ﺧﻼﻗﯿﺖ ﻣﻌﻠﻢ ﺭﺍ ﻣﻐﻔﻮﻝ

ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ.

-6 ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﺎﻻ ﻗﺎﯾﻞ ﺷﺪﻥ ﺑﻪ ﻣﺪﺭﮎ ﻣﻌﻠﻤﯿﻦ ﮐﺎﻣﻼ ﻏﯿﺮ

ﻋﻠﻤﯽ ﻭ ﻏﯿﺮ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﯽ ﺍﺳﺖ ﭼﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻣﻌﻠﻤﯿﻦ ﻧﺎﺯﻧﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ

ﻣﺪﺭﮎ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﮐﻼﺱ ﺩﺭﺳﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺛﺎﻧﯿﻪ ﻫﺎﯼ ﺁﻥ

ﺗﺎﺛﯿﺮ ﮔﺬﺍﺭ ﻭ ﺯﯾﺒﺎﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﻣﺪﺭﮎ ﮔﺮﺍﯾﯽ ﮔﺮﺍﯾﺶ ﻭﺳﯿﻊ ﻫﻤﮑﺎﺭﺍﻥ ﺭﺍ

ﺑﻪ ﮐﺴﺐ ﻣﺪﺍﺭﮎ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺭﺍ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻭ ﺩﺭ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ

ﺗﺪﺭﯾﺲ ﺩﺭ ﻣﺪﺭﺳﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮔﺮﻓﺖ.

-7 ﺍﺭﺯﺷﯿﺎﺑﯽ ﻣﻘﺎﻻﺕ ﻋﻠﻤﯽ ﻭ ﺗﺎﻟﯿﻔﺎﺕ ﻣﻌﻠﻤﺎﻥ ﺩﺭ ﻃﺮﺡ ﻫﺎﯼ

ﻗﺒﻠﯽ ﻧﯿﺰ ﺑﺎ ﺷﮑﺴﺖ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﺷﺪ ﻭﺑﻪ ﺟﺰ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺩﻭﺍﯾﺮ ﻋﺮﯾﺾ ﻭ

ﻃﻮﯾﻞ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﺍﯾﻦ ﻣﻘﺎﻻﺕ ﭼﯿﺰ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺩﺭ ﭘﯽ ﻧﺪﺍﺷﺖ ﻭ ﻫﯿﭻ

ﺗﺎﺛﯿﺮﯼ ﻧﯿﺰ ﺩﺭ ﺑﺎﻻ ﺑﻮﺩﻥ ﯾﺎ ﺑﺎﻻ ﺑﺮﺩﻥ ﺗﻮﺍﻥ ﻋﻠﻤﯽ ﻣﻌﻠﻤﯿﻦ ﻧﺪﺍﺷﺖ .

-8 ﺗﻌﺎﺭﯾﻒ ﺍﺭﺍﯾﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺯ ﭘﮋﻭ ﻫﺶ ﻫﺎﯼ ﻋﻠﻤﯽ ﺩﺭ ﺣﻮﺯﻩ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ

ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺍﺻﻼ ﺗﻄﺎﺑﻘﯽ ﺑﺎ ﺷﻐﻞ ﻣﻌﻠﻤﯽ ﺗﺎ ﮐﻨﻮﻥ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺑﺴﺘﺮ

ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ ﻫﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﻃﺮﺡ ﻫﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ

ﺳﺎﺧﺘﺎﺭ ﺳﺎﺯﯼ ﺩﺍﺭﺩ.

-9 ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﻌﺎﻭﻧﯿﻦ ﻣﺪﺍﺭﺱ ﻭ ﻣﺪﯾﺮﺍﻥ ﮐﻪ ﻧﻘﺶ ﻣﻬﻤﯽ ﺩﺭ

ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻃﺮﺡ ﺭﻭﺷﻨﯽ ﺍﺭﺍﯾﻪ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﺳﺖ.

ﺩﺭ ﻧﻬﺎﯾﺖ:

ﺍﻟﻒ- ﺑﺨﺶ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﻣﻌﻠﻤﯿﻦ ﻣﺸﻤﻮﻝ ﺍﯾﻦ ﻃﺮﺡ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﻧﺪ.

ﺏ- ﺭﺳﯿﺪﻥ ﺑﻪ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯﺍﺕ ﺫﮐﺮ ﺷﺪﻩ ‏( ﺑﻨﺎ ﺑﻪ ﺍﻇﻬﺎﺭﺍﺕ ﻣﻌﺎﻭﻥ ﻣﺤﺘﺮﻡ

ﻭﺯﯾﺮ ‏) ﻧﻬﺎﯾﺘﺎ 70 ﺩﺭﺻﺪ ﺑﻪ ﺣﻖ ﺷﺎﻏﻞ ﻣﻌﻠﻤﯿﻦ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ

ﺍﺻﻼ ﻋﺪﺩﯼ ﻧﯿﺴﺖ.

ﺝ- ﻣﻌﻠﻤﯿﻦ ﺑﺎﺭ ﺩﯾﮕﺮ ﺩﺭ ﭘﺮﻭﺳﻪ ﮐﺎﻏﺬ ﺑﺎﺯﯼ ﻭ ﺍﺭﺍﯾﻪ ﻣﺪﺍﺭﮎ ﻗﺮﺍﺭ

ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﮔﺮﻓﺖ ﮐﻪ ﻫﻢ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﻣﺪﯾﺮﺍﻥ ﻭ ﻣﻌﺎﻭﻧﯿﻦ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﻫﻢ

ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻫﺎﯼ ﺷﺨﺼﯽ ﺍﺯ ﺁﯾﯿﻦ ﻧﺎﻣﻪ ﺣﻘﻮﻕ ﻋﺪﻩ ﺯﯾﺎﺩ

به نقل از گروه فرهنگیان 34

در تلگرام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد